Ons blog

vakantie 2017 Bousseracourt

AlgemeenPosted by G.v.Woudenberg 20 Jul, 2017 12:21:24

Dag 1

Om klokslag 08.00 uur vertrokken wij op zondag 25 juni. De eerste stop was gepland bij knuvelkes. Ach heden toen wij daar arriveerden – het was een zondag – stond het vol met vrachtauto’s. dus werd besloten om verder te gaan naar de volgende stop: Livange in Luxemburg. Daar moest drank ingeslagen worden en tegelijk zouden we iets eten.

Helaas de dames van het buffet hadden geen tijd meer voor ons want het was een 10 minuten voor sluitingstijd. Dus moest er een list worden verzonnen. Die werd verzonnen bij het daar aanwezige tankstation.

Er moest ook getankt worden voor de voordelige Luxemburgse prijs.

Toen door naar Bousseracourt waar we rond 16.30 uur arriveerden.

Er was een prettig weerzien met John en Birgit.

We werden rondgeleid in de gitte die we voor 2 weken zouden betrekken.

Het is een alleraardigste gitte met 2 ruime slaapkamers en een ruime woonkeuken. En niet te vergeten de ruime badkamer.

Het was zo warm, dat er gelijk gezwommen moest worden.

’s Avonds heerlijk bourgondisch gegeten op het terras. En daarna lekker fikkie gestookt.

Dag 2.

In en om het huis en zwembad vertoefd. Ook boodschappen gedaan. Met deze warmte veel hagedissen gezien.

Dag 3.

Wederom rond het zwembad vertoefd.

Dag 4.

Zijn we naar Bèze geweest. Daar is de bron van de gelijknamige Bèze. En daar zijn ook grotten. De grotten bezocht en ons verwonderd.

Een erg leuk stadje om eens doorheen te wandelen.

Dag 5.

Hebben wij de glasblazerij van La Rochelle bezocht. Erg interessant om te zien. Gelijk maar een paar mooie borrelglaasjes gekocht.

Dag 6.

Hadden we plannen om naar Oricourt te gaan en daar een ruïne te bekijken. Dat hebben we ook gedaan.

Dag 7.

Was weer lekker bij het zwembad een luie dag gehad.

Dag 8.

Wij zijn naar de rommelmarkt in Jonvelle geweest alwaar we diverse handel hebben aangeschaft voor werkelijk bijna niets.

Ik kocht daar een gedraaid houten schemerlampje voor € 2.00. daarna zelf in de draaibank gezet en gepolijst en dan is ie wel € 20.00 waard.

Albert kocht daar 3 antieke bijlen en 1 antieke sikkel voor de prijs van wel € 7.00

Daar hebben we heerlijk gewandeld en het dorpje eens goed bekeken.

Dag 9.

Zijn we naar de markt in St Loupe geweest. Deze markt hadden wij vorig jaar ook bezocht toen wij met de camper in Fontenoy-le-Château stonden. Hierna zijn we vertrokken richting Epinal en kwamen we door Bains-les-Bains. Een uitgestorven stadje wat het vroeger van zijn vele kuuroorden moest hebben. Net even buiten het stadje zagen wij het volgende kerkje.

In Epinal aangekomen was alles weer eens uitgestorven, van 12.00 uur tot 14.00 uur zit heel Frankrijk op slot. Daarom maar eerst eens genoten van het geweldige stadspark met zijn vele exoten. En daarna op het pleintje in de oude stad een hapje gegeten.

Weer terug naar de auto en wederom genoten van het stadspark

Dag 10 en 11.

Wederom heerlijk bij het zwembad vertoefd.

Dag 12

Zijn we naar Langres geweest en hebben daar een mooi rondrit gemaakt in het plaatselijke toeristentreintje, die ook over de stadswallen reed.

En uiteraard hebben we de kathedraal bezocht.

Dag 13

Zijn we een beetje bij huis gebleven om de auto’s weer een beetje te beladen voor de terugreis. En ’s avonds hebben wij de laatste keer bij Birgit gegeten.

De rest van de foto's staat hier:
http://galery.gvwee.nl/#!album-47 even kopiëren en plakken

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.